De voordelen van fysieke reclame voor jouw bedrijfBeste ondernemer, fysieke reclame is nog altijd één van de meest effectieve marketinginstrumenten ter wereld. Je hoort het vaak genoeg, onlinemarketing is the way to go, maar het is niet altijd het meest effectief. Fysieke reclame is tastbaar, blijft langer hangen en kan door iedereen gezien worden. In deze blog gaan we dieper in op de voordelen van fysieke reclame voor jouw bedrijf. Alle mogelijkheden voor fysieke reclame vind je bij bosmanreklame.com.
1. Beter bereik van je doelgroepHet voordeel van fysieke reclame is dat het bij iedereen onder de aandacht kan komen. Of het nu gaat om een billboard, belettering van je bedrijfsauto of gevelreclame. Jouw boodschap wordt bij iedereen opgemerkt, van jong tot oud. Je kunt dus veel beter je doelgroep bereiken met een fysieke reclame dan bijvoorbeeld met een online advertentie. Daarnaast blijft fysieke reclame langer hangen en wordt het vaker gezien.
2. Goedkoper dan online adverterenFysieke reclame is in veel gevallen goedkoper dan online adverteren. Bij online adverteren betaal je per klik. Als er niemand op je advertentie klikt, betaal je ook niets. Maar als niemand op je advertentie klikt, heb je er ook niets aan. Bij fysieke reclame betaal je in één keer voor het ontwerp en het materiaal en blijft je reclame zichtbaar zolang het er hangt of staat. Je hebt altijd een zicht- en tastbaar resultaat voor je investering.
3. Verhoogt naamsbekendheid en vertrouwenEen goed ontworpen fysieke reclame kan de naamsbekendheid van je bedrijf verhogen en het vertrouwen bij potentiële klanten vergroten. Als je naam op veel plekken in de stad te zien is, voelt het voor mensen vertrouwder en bekender dan wanneer je alleen maar gevonden wordt in Google-zoekresultaten. Mensen rijden voorbij jouw naamsbekendheid en raken vertrouwd met jouw merk zonder daar iets voor te hoeven doen. Met een goed design en het inzetten van je eigen huisstijl, wordt de herkenbaarheid van je brand ook nog eens versterkt.
4. Altijd zichtbaarMet fysieke reclame zorg je ervoor dat je bedrijf altijd zichtbaar is. Of het nu dag of nacht is, jouw reclame blijft altijd hangen. Je bent niet afhankelijk van het juiste moment op Facebook of Google, maar open en zichtbaar voor iedereen die aanwezig is op die locatie. Een auto met belettering valt altijd op in het verkeer en gevelreclame heeft vaak een prominente plek in het straatbeeld. Daarnaast kun je ook op de meest afgelegen plekken reclame maken, en zo dus ook nieuwe klanten bereiken.
|
https://www.bosmanreklame.com/ |