U hoort het goed, kalenders kunnen uitstekend dienen als promotiemiddel. Bij het uitkiezen van een promotiemiddel is het belangrijk dat u simpel denkt, maar niet zo simpel dat u binnen de kortste keren op een stapel beland met 10 andere promotiemiddelen (pen). Ook is het van belang dat uw promotiemiddel ook daadwerkelijk bruikbaar is en dat uw promotiemiddel niet snel weg zal worden gegooid. Een kalender heeft alle kenmerken van een ontzettend sterk promotiemiddel. Geïnteresseerd? Lees gauw verder, er zijn namelijk ontzettend veel opties op het gebied van kalenders. In dit artikel geven we u info over de verschillende soorten kalenders zodat u er vandaag nog 1 uit kunt kiezen. Brede doelgroepAls uw bedrijf een brede doelgroep heeft kunt u het best kiezen voor de maandkalender. Deze wordt onder iedere doelgroep gebruikt en kan fungeren als kalender voor belangrijke afspraken of als verjaardagskalender. Op deze kalender heeft u 12 keer de ruimte voor verschillende promotiematerialen, wel is het altijd verstandig uw logo terug te laten komen op ieder van deze 12 maanden. Zo komt de doelgroep veel in aanraking met de kalender, de kracht van herhaling treedt in werking. Zakelijke doelgroepAls uw bedrijf een zakelijke doelgroep heeft kunt u kiezen voor een 3 maanden kalender. Deze kalender heeft, zoals de naam al zegt, 3 maanden per pagina. Op deze manier kunt u niet alleen vooruit plannen, maar ook achteruit kijken. Ideaal voor bijvoorbeeld het inplannen van vervolgafspraken. Ook op deze 3 maanden kalenders is er genoeg ruimte voor promotiemateriaal, deze kalenders bestaan namelijk uit 4 pagina’s. Jongere doelgroepOm een wat jongere doelgroep te bereiken kunt u de fotokalender inzetten. Deze hangt er vaak meer voor de sfeer dan dat er daadwerkelijk in wordt gepland. U kunt deze kalender goed inzetten voor het verwerken van beelden en uw logo, daar is meer dan genoeg ruimte voor. Het nadeel bij deze fotokalender is de lage bruikbaarheid. Deze fotokalenders dreigen sneller in de prullenbak te verdwijnen dan eerdergenoemde kalenders. Scholieren en werkendenOm veelal scholieren en werkenden te bereiken kunt u een weekkalender inzetten. Deze is erg handig bij het gedetailleerd plannen van week tot week, erg bruikbaar dus. Daarnaast is er genoeg ruimte om als bedrijf te promoten in deze weekkalender, een jaar bestaat namelijk uit 52 weken. TIP: op kalenderbestellen.nl kunt u terecht voor het bestellen van al deze verschillende soorten kalenders. Kalenderbestellen.nl biedt ook de kans om deze verschillende kalenders te laten bedrukken. |